2. základní škola a mateřská škola, BerounParťáci pro děti a rodiče

Práce s informacemi ve 4. A

Vyhledávání důležitých informací v textu je náročná, ale důležitá disciplina v průběhu procesu učení. Proto pravidelně zařazujeme do výuky skupinové projekty, které nám umožňují nejen prohloubit znalosti, ale také rozvíjet klíčové dovednosti jako je komunikace, kritické myšlení a týmová práce. V přírodovědě jsme se zaměřili na třídění rostlin.

Tentokrát jsme pracovali s informacemi v naučném textu z učebnice. Učili jsme se efektivně vyhledávat klíčové informace, porovnávat je a kriticky vyhodnocovat. Zjistili jsme, že učebnice není jen zdroj faktů, ale také nástroj pro hlubší pochopení souvislostí. Ve skupinách jsme nastudovali rozdělení rostlin a následně jsme pracovali s připravenými klíčovými hesly.

Získané informace pak každá skupina zpracovala do podoby myšlenkové mapy, i když zcela netradiční. Tento vizuální nástroj nám pomohl uspořádat myšlenky, propojit jednotlivé pojmy a lépe si zapamatovat klíčové informace o daném tématu.

Autor: Mgr. Kateřina Hříbalová

Práce s informaceni ve 4. A